Portfolio Categories >/#Schilderen/Tekenen
-1
archive,tax-portfolio_category,term-art,term-45,wp-custom-logo,stockholm-core-2.4.2,select-theme-ver-9.12,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-7.9,vc_responsive

Depot

/ ouder werk, vóór 2013
/ ontwikkeling vanaf Academietijd
/ schilderijen, tekeningen en aquarellen
/ van en-plein-air tot in het Atelier
/ van direct naar de waarneming tot het gebruik van eigen foto’s

Galerij

/ 44 schilderijen
/ datering vanaf 2015 >
/ formaten van 160×160 tot 40/40 cm
/ gesigneerd, louis vd linden
/ te koop; o.a. via Galerie-T >
/ te huur / CONTACT >

bicHommage

‘Bic-hommage’, twee ‘kunstwerkjes’ + detail
N.a.v. – m.b.v. rondslingerende reststukjes tape, Kasteel Tivoli Mechelen.
Jan Fabre’s Tivoli: Fabre met een tomeloze tekendrift, bict en laat biccen.
En bouwde een beangstigend mooi droomkasteel.
/ Bic-hommage / Datering 1990
• Collage, 23 x 23 cm
• Gebicte tape-collage, 28 x 21 cm /

#Lopend


#01

Titel: Langs Zee / Techniek: Schilderij / Materiaal: Olieverf op linnen / Formaat: 90 x 80 cm / [+] Praia do Ourigo, Foz do Douro, Porto .pt

#02
Titel: Langs Zee / Techniek: Schilderij / Materiaal: Olieverf op linnen / Formaat: 100 x 120 cm / [+] Anguiras, nabij Porto .pt [++] “… met een vleugje pittoreske armoede waar touristen zo van houden …”

#03 #04
Titel: Langs Zee / Techniek: Schilderij / Materiaal: Olieverf op linnen / Formaat: 70 x 70 cm / [+] Opbouw strandtent, Via Marina, Rocella IOnica, Lucri, Reggio Calabria .it

#05
Titel: Knossel / Techniek: Schilderijtje / Materiaal: Olieverf op linnen / Formaat: 40 x 40 cm / [+] Onderdeel van H-573, laatste details.

#06
Op het strand, structuren …
Doorontwikkelen!?

AanZee#Nieuw

#
Nieuw
2019 / Titel: Stilte voor de storm / Techniek: Twee schilderijen / Materiaal: Olieverf op linnen / Formaat: 90 x 80 cm / Gesigneerd, gedateerd 2019 [+] Costa Ionica. strand in Soverato, Regione-Calabria en Costa Ionica, Lido di Metaponto, Matera, Regione-Basilicata .it

#
Nieuw
2019 / Titel: Langs Zee / Techniek: Schilderij / Materiaal: Olieverf op linnen / Formaat: 100 x 70 cm / Gesigneerd, gedateerd 2019 [+] Via Marina, strandtentje .it

#
Nieuw
2019 / Titel: ACCES INTERDIT, Natuur(lijke) Grenzen, [Fort] Europa  / Techniek: Schilderij, twee-luik / Materiaal: Olieverf op linnen / Formaat: 180 (2×90) x 90 cm / Gesigneerd, gedateerd 2019 [+] La Côte d’Opale, Plage de Wissant, Nord-Pas-de-Calais .fr

#Landschappelijk

Kijken naar, wandelen, genieten, vissen of vogelen in en, in mijn geval, fotograferen en schilderen van de natuur
( o.a. de Loonse en Drunense Duinen, de Kampina en naastgelegen Oisterwijkse vennen en bossen, de vennen ‘de Hazenputten’ in Nijnsel)

Schilderijen

#01 Duinen
Loonse en Drunense Duinen / schilderij, olieverf op linnen / formaat 100×80 cm / gesigneerd, gedateerd 2018.

Loonse en Drunense Duinen / schilderijen, serie van twee, olieverf op linnen / formaten 01 90 x 70 / 02 80 x 70 cm / gesigneerd, gedateerd 2015 / verhuurd

#02 Kolkven

Het Kolkven in Oisterwijk / schilderij, olieverf op linnen, liggend formaat / 160 x 120 cm, 2016.

+ [ZOOM-IN/DETAILS]

Het Kolkven maakt onderdeel uit van het ven-herstelproject; bescherm de natuur!

#03 de Hazenputten
de Hazenputten, Nijnsel / Schilderij (en details), olieverf op linnen, formaat 100 x 80 cm / Making-Of, Work-in-progress.
+ [ZOOM-IN/DETAILS]
Prachtige luchten, licht en weerspiegelingen in het water van de vennen, somber met laaghangende mist of juist heel licht, vrolijk en open. De vennen maken deel uit van het (eerste grote) venherstelproject van Nederland. Er wordt veel gedaan om de vennen te behouden, beschermen en zelfs te ‘vormen’.

#Werkwijze

Techniek: Schilderij / Materiaal: Olieverf op linnen /

Het werk wordt doorgaans, na de eerste opzet met potlood en vervolgens de eerste laag bijna als een aquarel, met meerdere transparante of iets meer dekkende lagen opgebouwd. Nooit nat-in-nat-, maar steeds na droging, laag voor laag, in het spanningsveld tussen de voorstelling en zijn weergave.

De weergave levert een aantal beeldende problemen op – plaatsing in het vlak, de organisatie van de ruimte, licht en vorm, de vertaling in het medium, de eisen door voorstelling en materiaal gesteld, aandacht voor details en de totaliteit –, die niet alleen om een oplossing vragen, maar tot onderwerp worden van het werk(en); de vormgevende principes zijn meer dan middel alleen. De verschillende elementen samen bepalen het uiteindelijke resultaat.